چیزهای زیادی که باید شمرده شوند!

 

فواید :

وقتی کودکان ابتدا شروع به شمارش می کنند، ایده های مهم ریاضی را می آموزند:
تناظر یک به یک (یک عدد برای یک شی)
نظم پایدار (اعداد را به این ترتیب می شماریم 1، 2، 3، 4، ... نه 1، 2، 7، 5،...)
اعداد اصلی

 

 

 

 

 

 

نکته:  هنگامی که بچه ها شمارش را یاد می گیرند ، دوست دارند اشیاء را لمس کنند ،  به اشیاء اشاره کنند و آنها را حرکت دهند در حالی عددها  را با  صدای بلند می‌گویند ، پس آنها را به این کارها تشویق کنید!


  از دلبندتان بخواهید اسباب بازی، ظروف آشپزخانه، لباس را موقعی که آنها را از خشک کن خارج می کنید را بشمارد. همچنین آن ها را تشویق کنید تا کلکسیون ها (مانند برچسب ها، دکمه ها یا سنگ‌ها) و هر چیز دیگری که دلبندتان به شمارش آنها علاقه مند است را بشمارد.


 اشیا را با هم قاطی کنید!  از دلبندتان بخواهید مجموعه ای از اشیاء را بشمارد ، اما در مکان های مختلف مجموعه (مثلاً، شروع به شمارش از وسط مجموعه به جای ابتدا) . این روش کمک می کند تا ایده ای را که شمارش اشیا ها می تواند با هر شی در یک مجموعه شروع شود توسعه یابد و کل هنوز یکسان خواهد بود.


 شعر اعداد را بخوانید و از شمارش به روشی معنادار در بازی‌ها مثلاً در بازی قایم موشک بازی استفاده کنید. بازی های شمردنی ، ریتم و آهنگ ها در هر فرهنگی وجود دارد. برخی از ترانه ها و ریتم های شمارشی  به کودکان کمک می کنند تا اعداد را از اول تا آخر یا برعکس بشمارند. ( برای مثال در بازی ها و مسابقات کودکانه : یک و یک و یک ، دو  و دو و دو ، سه و سه و سه  شروع شد ،  و یا برعکس در برخی از مسابقات می گوییم از ده تا یک بشماریم تا بچه ها بتوانند پازل را کامل کنند، ده ، نه ، هشت و...)

 

 از دلبندتان شمارش اعداد وگروه های بزرگتر (بشمار دو، پنج یا ده ها) را بخواهید. از اشیایی مانند بلوک ها، قطعات ماکارونی، خمیر دندان یا دکمه استفاده کنید.

 

#کتاب

#کتاب_خوب

#زبان _ علم

#بجنورد

#خراسان_شمالی

#حمید_خسروی