چگونه از تقلب دست برداریم؟
پاسخ: همیشه باید کار فرهنگی را با افزایش آگاهی دانش آموزان در مورد اهمیت درستکاری تحصیلی و عواقب تقلب شروع کنید. در حالی که هوش مصنوعی چالشهای جدیدی را برای مدارس ایجاد میکند، در نهایت ما را تشویق میکند تا درباره نحوه ارزیابی یادگیری خود فکر جدیدی بیندیشیم. اساساً، شما واقعاً فقط دو گزینه دارید: تلاش برای حفظ رویکردهای ارزیابی فعلی در یک محیط کاملاً کنترلشده و عاری از فناوری، یا تطبیق روشهای ارزیابی خود. به عنوان مثال، طراحی ارزیابی هایی را در نظر بگیرید که بر تفکر انتقادی، حل مسئله و خلاقیت تمرکز دارند، که تقلب در استفاده از هوش مصنوعی یا سایر ابزارهای دیجیتال دشوار است. سوالات پایان باز، تکالیف مشارکتی مبتنی بر پروژه و فعالیت های درون کلاسی که نیاز به مشارکت فعال دارند را تشویق کنید. اینها نه تنها تقلب را برای دانشآموزان دشوارتر میکنند، بلکه به دانشآموزان شما تجربه رویکردهای یادگیری را میدهند که با نحوه یادگیری و کار در طول زندگیشان هماهنگتر است.