معلمی، تنها یک شغل نیست؛ رسالتی است که در آن، معلم به مانند هنرمندی میکوشد تا از بوم خام ذهن شاگردانش، تصویری از دانایی و آگاهی بیافریند. این رسالت، فراتر از انتقال محض دانش است؛ سفری است که در آن، معلم همراه و راهنمای شاگردان در کشف دنیایی نو خواهد بود؛ اما این سفر، بدون خلاقیت و نوآوری، خالی از شور و هیجان است. خلاقیت همان نَفَس زندگی است که کلاسهای درس را از یکنواختی میرهاند و دانشآموزان را به آسمان بیکران اندیشه و تفکر پرواز میدهد. دلیل نگارش این کتاب از همین باور سرچشمه میگیرد. در این کتاب، ما قصد داریم تجربیات خود را از دو دوره جشنواره تدریس برتر دانشگاه فرهنگیان با شما در میان بگذاریم؛ تجربههایی که در آنها تلاش کردیم تدریس را به چیزی فراتر از یکروند معمولی و روتین تبدیل کنیم. در این مسیر، بار ها با چالشهایی مواجه شدیم که ممکن بود بسیاری از ما را از پیگیری اهدافمان بازدارد، اما باایمان به قدرت خلاقیت و استفاده از روشهای نوآورانه، توانستیم راههای جدیدی را برای برقراری ارتباط مؤثر با دانشآموزان و ارتقای سطح تدریس پیدا کنیم. هدف از نوشتن این کتاب، نهتنها روایت تجربیات ما از شرکت در جشنواره تدریس برتر است، بلکه تلاش برای پاسخ به سؤالات اساسی است که ممکن است هر معلمی در مسیر تدریس با آن مواجه شود. چگونه میتوانیم به معلمی خلاق و مؤثر تبدیل شویم؟ چطور میتوانیم کلاسهای درس را از یکنواختی و روزمرگی رها کنیم و آنها را به فضایی شاداب و پویاتر تبدیل کنیم؟ چه روشها و تکنیک هایی میتوانند به ایجاد انگیزه در دانشآموزان و افزایش تعاملات مثبت میان آنها کمک کنند؟ ما در این کتاب سعی کردهایم تا از تجربیات شخصی و واقعی خود برای ارائه پاسخ به این سؤالات و بسیاری دیگر استفاده کنیم. این کتاب، همانطور که برای ما راهی برای بازتاب و تحلیل تجربیاتمان بوده است، میتواند بهعنوان راهنمایی برای معلمان و دانشجو معلمان، منبعی برای بهبود کیفیت تدریس و توسعه روشهای نوین آموزشی باشد. امیدواریم که با خواندن این صفحات، شما نیز انگیزهای جدید برای نوآوری و خلاقیت در تدریس پیدا کنید و بتوانید تأثیر مثبتتری بر دانشآموزان خود بگذارید.
انتشارات زبان علم
حامی کتاب و کتابخوانی
بجنورد
خراسان شمالی